top of page

איפה כדאי להתחתן?- שיקולים אחרים בבחירת מקום החתונה


כאשר בוחרים באתר המועדף לקיום החתונה, כדאי להפריד את החלומות  מהמציאות וגם לקחת כמה שיקולים נוספים בחשבון לפני שמגיעים סופית להחלטה.


היום מרבית האולמות מציעים מגוון של עיצובי פנים וחוץ , סגנונות אירוח שונים וכדומה. אבל לפני זה כדאי לחשוב על עוד דבר בהיבט הרבה יותר כללי. אם למשל מרבית אורחיכם מגיעים ממקום מסוים בהחלט כדאי להתעניין באתר אירועים, שיהיה נגיש לכולם. יש באמת, המון מקומות אקזוטיים בטבע לאירועים, אבל צריך גם לחשוב על הדודה, בת ה-80 שצריכה להגיע לאתר. שתתקשה ללכת על שביל העפר המוביל אליו. גם משפחות עם ילדים קטנים יתקשו לערוך את הטיול הזה בטבע, אז בהחלט כדאי לקחת גם נתון זה בחשבון.


חשוב מאד שתיהיה חנייה לאתר בו אתם עורכים את החגיגה. היום מרבית  האורחים מגיעים ברכבם הפרטי, ואם מדובר באתר באמצע העיר, אין דבר מעצבן יותר, מאשר להגיע לבושים במיטב המחלצות ולא למצוא חנייה, ואחר כך להתברבר שעות עד שמוצאים אותה, ולהגיע בסוף מזיעים. אז קחו בהחלט נקודה זו בחשבון. אם יש לכם אורחים המגיעים מכיוונים שונים, אולי כדאי לבחור באתר שיהיה באמצע הדרך ושלא יהיה קשה להגיע אליו מכל הכיוונים. 

נראה לי שלכולנו כבר נמאס, להגיע לאתרים המתאימים ל"מיטיבי לכת" רק משום שלבעלי האירוע, הייתה פנטזיה מסויימת על איך הוא אמור להראות. קחו בחשבון, שבמרבית המשפחות יש חתך גילאים רחב שיגיע לאירוע ונראה לי שכולם אמורים להנות בו ולא רק אתם, אז חשבו גם על כך.

ועוד הערה בנושא החנייה, מרבית גני האירועים נמצאים מחוץ לערים, דאגו לשילוט מתאים לאורך הדרך אולי אפילו לשילוט מואר. דאגו לכך שאזור החנייה יהיה מגודר וברור ועוד יותר מכך דאגו לכך שיהיה סדרן חנייה, שיפנה את האורחים, המגיעים ברובם באותו הזמן לאתר ורצוי מאוד שיהיה מי שיכוון אותם למקום הפנוי.


מרכיב נוסף בבחירת האתר, הוא העונה בשנה בה אתם עורכים אותו. אם זה בעונת החורף נראה לי שהתשובה ברורה, ויש צורך באולם. למרות שהיום יש גם גני אירועים, שעורכים קירוי בעונת החורף- וזה עונה על הבעייה ואם במקרה יש יום יפה ולא קר אפשר לעשות בהם גם לפעמים חופה בחוץ.


בעונות המעבר כגון אביב וסתו העניינים קצת יותר בעייתיים. שכן, מי שלוקח  את הסיכון לערוך אירוע בחוץ עלול להיתקל בגשם שיורד על האורחים ... ואולי מוסיף עניין לחגיגה. אבל לא כשאתם עומדים תחת החופה. לדעתי, אירוע אינו מקום לאילתורים, ולא כל כך נעים כשזה קורה, כך שעדיף ללכת על בטוח ולבחור במקום סגור.


גני האירועים הקיימים היום בשטח יש להם יתרונות רבים, הם מרחב יפה ונעים, שאפשר גם סתם לשבת ולשוחח בו, הם מאפשרים תנועה חופשית של האורחים דבר הגורם לתחושה יותר נינוחה, אך מאידך הם חשופים גם לתהפוכות מזג האוויר בארץ. ואני בטוחה שכל אחד מכם כבר חווה ערב לח ודביק באמצע הקיץ , שלא היה ממש תענוג להיות שם בחוץ. או לחילופין ערב קריר, שלא איפשר לכם ליהנות בדיוק מהאירוע בו נכחתם. ובעיקר חשבו על החופה שלפעמים היא נערכת בערב לח ודביק וזה לא כל כך נעים או לחלופין בזמני חילופי עונות כגון סתו ואביב, יכול להיות מאוד קריר לכלה הלבושה בשמלה דקיקה ולאורחות שטרחו והתלבשו בהתאם.

אז,כשאתם באים לבחור באתר כדאי גם לחשוב על המרכיבים הללו.במידה ובדעתכם להזמין ילדים הרי שגני אירועים מתאימים להם יותר, שכן יש להם שם יותר חופש תנועה והם אינם מפריעים בו.אך באירוע החתונה, בדרך כלל, כמות הילדים זניחה.


אופציה לגמרי אחרת היא בחירה במלון. מלונות לרוב משדרים יוקרה. לחלקם  יש דשא  או בריכה, המציעה אופציה הדומה מאד לגני האירועים. ואפשר לערוך בהם את החופה על הדשא בחוץ או ליד הבריכה, וגם זה בהחלט יפה. מרביתם מבטיחים גב כלכלי יציב שהוא נושא מאד חשוב בימינו. יש גם חנייה  מוסדרת ובהיותם מוסד שקיים כל השנה ולא רק לצורכי האירוע הרי יש שם מטבח פעיל, אבטחה וכל מה שצריך בכדי לקיים אירוע מכובד ויפה.כך שהאופציה הזו בהחלט מומלצת גם היא.


אם בדעתכם לערוך אירוע קטן יותר מצומצם ואינטימי, ניתן לחלק אותו לשני חלקים.את החופה לערוך בבית הכנסת עם מספר מצומצם של אורחים, וכיבוד קל ביותר. ואחר כך במועד המתאים לכם, אפשר לבחור, במסעדה או מועדון ובהם לערוך את המסיבה עם או בלי אוכל לפי ראות עיניכם. גם אופציה זו קיימת , היא הפחות מועדפת בינות החוגגים. יש כאלה גם שילכו על האופציה של מקום אקזוטי בטבע. 

זה יכול להיות מיוחד, אבל העלויות בהתאם והן ממש לא יותר זולות- ההיפך. גם צריך לקחת בחשבון, שזה עונה על רצונכם אך ממש לא בטוח, שהאורחים שלכם יהיו מאושרים מזה. אז בהחלט כדאי לחשוב גם על מרכיב זה לפני התכנון.במקרה ותלכו על האופציה האקזוטית, יש חברות המתמחות בעיצוב והכנת אירועים שכאלה וכדאי לפנות אליהם.


והכי חשוב לפני הכול לבדוק אם מי יש לכם עסק. בדקו מה הוותק של האתר בו אתם מתכננים לערוך את האירוע. (למרות שעתה במשבר הכלכלי , גם גדולים וחזקים נפלו). הבטיחו לעצמכם בטחונות בעת חתימת החוזה. סכמו על הכול מראש , כולל האקסטרות, בדקו שיש למקום רישוי של כשרות במידה וזה חשוב לכם. יש גם לברר האם יש מקום רישיון עסק, אישור של משרד הבריאות ואישור ממכבי האש .בדקו שיש ביטוח נגד הרעלת מזון, גנראטור חירום וכל זאת כדי למנוע אחר-כך הפתעות לא כל כך נעימות.


לאחר שהחלטתם, יש למלא את האירוע בתוכן ועל כך תוכלו לקרוא במאמרים הבאים בנושא.


להמלצות לחתונות  וברכות אתם מזומנים לבקר באתר שלי- "הברכות של אסתי".


bottom of page