top of page

איך לכתוב ברכה מרגשת ומקורית


למה לכתוב ברכות?


לאורך כל השנה, כולנו נתקלים באירועים שונים משמחים, מימי הולדת, חתונה, ימי-נישואין. חבר שעוזב עבודה, חייל שמשתחרר מהצבא. לידיד נולדה נכדה ועוד היד נטויה. מה שמאפיין את כל האירועים הללו, הוא שצריך ברכה. כי ברכות, הן הקו המקשר לכל האירועים החשובים בחיים וללא הברכה הם נשארים סתמיים. אפשר כמובן להסתפק באמירת "מזל-טוב" או כמה מילים נדושות אחרות, אבל אלה הן אפשרויות שחוקות ולא לגמרי אישיות.


אז על מה צריך לחשוב כדי לכתוב ברכות?


ראשית לחשוב על האדם, או האירוע ומה שמאפיין אותו. כיצד הוא נחגג. מה חשוב לו לאדם ועוד יותר מה חשוב לומר עליו. כי הברכות, הן למעשה תשדורת, שיוצאת מהלב שלנו ועוברת לאדם השני. בלעדיהן, כל זה אינו ממשי.


איך כותבים ברכות?


ראשית, כמו כל דבר, גם לברכה, יש התחלה, אמצע וסוף וכדאי אחריכן בכתיבה לדבוק. הפתיחה תתייחס, לאדם או לאירוע, רצוי גם לנקוב בשמות תואר שמשקפים יחס אישי, כגון: יקר, אהוב וכו'. רצוי להתייחס לטיב האירוע ולסיבת החגיגה. בהמשך אפשר להתייחס יותר לאדם עצמו . לכישרונו, למעשיו ובעיקר למקומו של אדם זה בחייכם. ניתן גם לרשום משהו, על חוויות משותפות או נקודות זהות, שעברתם יחד בחיים. פרגון ואהבה בהחלט הכרחיים בכתיבת ברכה. ברכות אינן מקום להתחשבנויות, בין אישיות או להפקת לקחים. ברכות הן נטו הדבר עצמו- הנתינה לאחר.


בהמשך נהוג לאחל לאדם, את הדברים, שרוצים לומר לו. רצוי שיהיו מבוססים על תפיסת עולמו וראיית חייו בהתאם. והסיום אמור לסגור את כל המעגל הזה, באמירה חיובית וטובה, שמשאירה טעם טוב לכל מי ששומע או יקרא זאת בהמשך. האירוע יחלוף, אבל הברכה נשארת לנצח. כך צריך גם להתייחס אליה, בכבוד, כמעט ביראת-קודש.


כל אחד יכול לכתוב ברכה ועם זאת, כדי שישמעו הדברים באמת טוב, צריך גם כישרון וידיעה, מה לומר למי ומתי. בדומה לכך, שלא נסתפר בכוחות עצמנו, לפני אירוע חשוב, כך גם כתיבת ברכה, שצריכה להישמע בציבור, מצריכה, יידע, כישרון ובעיקר ניסיון. או במילים אחרות, כותב ברכות מקצועי. היום הפתרון, פשוט מאי פעם. פנייה לאתרי ברכות, כדוגמת האתר שלי "הברכות של אסתי", שמספקים שירות בנושא.


חלק יפנו לדוגמאות, המצויות שם בשפע ויסתדרו עמם. אבל מי, שרוצה לומר באמת, משהו אמיתי, אישי, בצורה הטובה ביותר יפנה לכותב ברכות כמוני. אין מה לעשות, ניסיון הוא חלק מהותי מהעניין. יש לכך משקל רב, המאפשר לי, להכין ולתפור עבור הלקוח, את הברכה הטובה ביותר עבורו. כזאת שתעשה את העבודה. תרגש, תקלע, תשמח ותזכר עוד זמן רב.

אין פה מה להתמהמה או להסס. פנו עוד עכשיו ותראו, שהדבר משתלם מכל בחינה שהיא.


בהצלחה.

לחץ כאן להזמנת ברכה

אסתי מתמחה בכתיבת ברכות לבר מצווה,ברכות לבת מצווה,דרשה לבר מצווה,

ברכה ליום הולדת,ברכה לחתונה,ברכות לאירועים וכתיבת ברכות אישיות מרגשות לכל אירוע.

bottom of page