top of page

עשרת הכללים שעליהם יש לשים לב בכתיבת ברכה לבר מצווה


1. יש לבחור, עוד לפני תחילת כתיבת ברכה לבר מצווה, בסגנון הספרותי, בו רוצים לכתוב. אם מדובר בחרוזים, יש להקפיד עליהם בכתיבה, אם מדובר בכתיבה רציפה ושוטפת, להקפיד עליה, לעולם אין לערבב בניהם.


2. כשכותבים את טקסט הברכה לבר מצווה, יש לזכור, שהוא מיועד לחוגג ולא לך, הכותב. לכן תמיד, להקפיד, שהטקסט והדברים הנכתבים, יהיו מכבדים ולא מביכים עבור מי, שישמע אותם.


3. יש להתחשב בכך, שיש קהל, שמאזין לברכה לבר מצווה. לכן עליה להיות קולחת, איכותית, בהירה וברורה.


4. אין מקום לחזרות, מיותרות בטקסט הברכה לבר מצווה. מה שנאמר, יופיע פעם אחת ברצף הדברים ולא יותר.


5. רצוי, שהברכה לבר מצווה תהיה באורך המתאים. לא קצרה מדי, כי אז לא תכיל את כל מה שרוצים לומר ומאידך, לא ארוכה מדי, כי מתיש להאזין לטקסט ארוך.


6. לכל חוגג יש אישיות משלו, אורחים שונים, תחביבים ועיסוקים. אל תמחזרו ברכה, שנכתבה לאדם אחד ותעבירו אותה למישהו אחר. זה לא עובד ולא מכבד.


7. באתרי האינטרנט השונים יש ברכות, שונות, שמתאימות לכאורה לכולם. אין זה אומר, שזה מתאים לחתן הבר מצווה שלכם. הוא ראוי לטקסט ייחודי שנועד רק עבורו.


8. עוד בזמן, שבוחרים את מקום ואופי האירוע, חשוב כבר אז לחשוב על אופי הברכה, שתרצו לברך את חתן השמחה. דברים, שנעשים ברגע האחרון, לרוב, אינם ראויים לא לילד החוגג ולא לכם. קחו זאת לתשומת לבכם.


9. לברכות, יש מבנה מובהק, כמו לכל טקסט ספרותי. כדאי להתחשב בכך. לא כל מי שיודע לכתוב את שמו, גם יודע, לכתוב ברכה. זה דורש ידע, כישרון וניסיון. ועם זאת תמיד עדין כדאי לכתוב משהו אישי, שבא מהלב.


10. כדאי לקחת בחשבון, כשכותבים את הטקסט, מהם רצונותיו ושאיפותיו של מי שחוגג את הערב. אפשר להכניס גם זאת לתוכן הברכה.


ואם כל הדברים הללו נשמעים לכם קצת מסובכים, זה לא מפתיע. אירגון אירוע, דורש הכנה בכול תחום. הרי לא תשאירו למשל את נושא הקיטרינג באירוע לרגע האחרון. לכן אני ממליצה זמן רב מראש, לחשוב על הברכה, לנסות לכתוב אותה. אולי לעשות כמה טיוטות. חלקכם תגלו, שהמשימה קצת גדולה עליכם.


אל דאגה, בימינו יש לכך פתרון פשוט. כותבי תוכן, שיעשו עבורכם את המלאכה, בכישרון במיומנות ויבטאו, אף טוב מכם, את רצונכם. זה בדיוק מה שאני עושה, באתר הברכות שלי, ה"ברכות של אסתי", בו אני מתאימה אישית ברכה לכל פונה. הדבר נעשה תוך התחשבות מלאה ברצונכם, אבטא טוב מכם, את שהייתם רוצים לכתוב בעצמכם. כך, שאין להסס ואפשר לפנות לאתר וליהנות מיד משירותיו הטובים.

לחץ כאן להזמנת ברכה

אסתי מתמחה בכתיבת ברכות לבר מצווה,ברכות לבת מצווה,דרשה לבר מצווה,

ברכה ליום הולדת,ברכה לחתונה,ברכות לאירועים וכתיבת ברכות אישיות מרגשות לכל אירוע.

bottom of page