top of page

בר מצווה בבית כנסת - מה לובשת המשפחה בטקס עלייה לתורה?


בנוגע ללבוש, כדאי לברר מראש מה מידת הצניעות וההחמרה הנהוגה בבית הכנסת ביחס לנשים ולילדות. כל מקום נוהג קצת אחרת ובכדי להרגיש נוח רצוי לדעת יותר ומראש.


דעתי האישית היא שגם בבית כנסת שאינו מקפיד מאד כדאי להגיע בלבוש הולם. כלומר, לא בגופיות חושפות בטן, מכנסונים, או כפכפים בעונת הקיץ. הרעיון הוא שכל המהלך הזה יהיה מכובד. הטקס הוא בבית כנסת ולא על שפת הים, או במועדון. בעיניי הלבוש הכי חגיגי עבור נער הבר-מצווה הוא חולצה לבנה כלשהי (בהחלט יכולה להיות אופנתית) ומכנס כלשהו. ג'ינס בהחלט יכול לבוא בחשבון.


בנוגע לנשים, יש מקומות בהן מקפידים ,שכל הנשים הנשואות יהיו בעלות כיסוי ראש, באחרים זה פחות חשוב. רצוי שאורך השמלה או החצאית יהיה מתחת לקו הברך, שכן אנחנו לא בתצוגת אופנה.

כמו כן בנוגע לחשיפת זרועות. יש מקומות בהם דורשים, שההופעה תיהיה עם שרוול גם בימי הקיץ, במקומות אחרים , מספיק שרוולון, שאל, או כיסוי אחר מעל לחולצה או הגופייה. המלצה אישית שלי, הימנעו גם מלבוש שקוף, זה לא המקום וזה לא מכובד. השאירו זאת אם אתן רוצות, להזדמנויות אחרות מתאימות יותר.


יש משפחות שלכבוד האירוע יקנו לכל בני הבית, סט בגדים הולם. אחרים ישתמשו במה שקיים בארון הבגדים ואין בכך כל פסול. העיקר לתת לכולם הרגשת חגיגיות , חד פעמית. שכן הטקס הזה לעולם לא יחזור על עצמו. הוא הדין אגב, באיפור, תסרוקות וכדומה. הכל אך במידה, ומימרה זאת תמיד טובה. לא צריך להגזים. מראה, נאה ומכובד, נותן לכולם תחושה של התרוממות רוח, שהיא חלק נכבד מהאירוע.

bottom of page