top of page

חגיגת בר/בת מצווה – בסוף נשארות התמונות


אחד המרכיבים החשובים ביותר בהכנה לאירוע היא הבחירה, באדם שיתעד אותו. שכן, בסוף נשארות רק התמונות. הם הזיכרון המשמעותי הוויזואלי מכל האירוע.


היום בעידן המשבר הכלכלי, כדאי לבדוק פעמיים ויותר, על מי תוטל המשימה הזו. כשאתם בוחנים זאת יש לחשוב על עלות מול תפוקה.


בשוק ישנם עשרות אם לא מאות צלמים, שמתמודדים על תיעוד האירוע שלכם. במקרה זה יש להחליט גם כן, מה אתם רוצים. האם תסתפקו רק בתמונות סטילס מהאירוע. האם תרצו סיקור גם מבית הכנסת או חגיגות (משנה) אחרות שתעשו. יש היום רבים, שעושים אלבום דיגיטלי לנער הבר מצווה. התוצאה אכן מרהיבה, העלויות גם כן. יש כאלה שירצו צילום וידיאו של האירוע ויש כאלה שיוותרו. יש כאלה המוסיפים קליפ שמוקרן במהלך האירוע, והמהדרים מוסיפים גם מצגת עם מוזיקה,

ממיטב התמונות של הנער בעבר.ככול תחום אחר, גם כאן מנסים כל הזמן להתחדש ולהוסיף אלמנטים.


חשוב שתבדקו טוב לפני שאתם מסכמים עם בעל מקצוע, מה תקבלו בדיוק. בדקו שאם יש תקלה כלשהי בעניין יש מי שיגבה אותה. בדקו עמידה בלוח זמנים ובעיקר את התוצאות.דרשו לראות עבודות מוקדמות שערך הצלם/צלמת. התרשמו מרמת העבודה, המקוריות והאחריות שמגלה בעל המקצוע.


וחשוב עוד דבר, האלמנט הפסיכולוגי. הצלם יהיה האדם שילווה כל רגע באירוע שלכם, ויהיה צמוד אליכם כל הזמן. עליו להיות אדם נעים הליכות, שנוכחותו אינה מעיקה.שיודע לזרום עמכם, להיענות לדרישותיכם וגם אחד כזה, שיאתר תוך כדי את רגעי השיא, גם אלו הלא צפויים באירוע. 


לא תמיד מי שמציג את עצמו, כמפורסם וידוע בענף הוא זה המתאים לכם. חלק מהצלמים לאחר שנים של עבודה, שחוקים מעט, ועושים עבודתם מתוך צורך ולא מתוך שמחת חיים. חשוב שמי שילווה אתכם ביום שכזה, יהיה רגוע שמח וישדר נינוחות לכם ולאורחיכם.


כדאי לראות תיקי עבודות, ועוד יותר לשוחח עם לקוחות אחרים. ובעיקר, אם התרשמתם ממישהו במהלך אירוע אחר,כדאי לקחת את פרטיו. ועוד עובדה חשובה, צלמים בדומה באתרי אירועים, עסוקים מרבית ימי השנה. כך שאם אתם רוצים במישהו מסויים רצוי לבדוק, זמן רב מראש, אפילו חודשים אם אינו תפוס בדיוק ביום בו החלטתם לערוך את האירוע שלכם.


קבעו לוחות זמנים ידועים מראש לביצוע העבודות. למשל מתי יהיה מוכן האלבום הדיגיטלי, מתי יערכו צילומי הסטילס, צילומי הוידיאו , הוידיאו עצמו, כך שתוכלו לראות אותו לפני האירוע. כתבו את הכול בחוזה, כולל תאריכים ועלויות. סכמו כמה תמונות תקבלו בסוף האירוע. האם תקבלו אתר להשמתם , האם יהיה לכם גם פוסטר בנוסף וכדומה.


כל אחד יצור לעצמו את החוזה הרצוי לו. הקפידו על הפרטים, סכמו הכול מראש, וגם לא יזיק אם תזכירו לבעל המקצוע (העסוק) בד"כ, את המועדים שסיכמתם לעבודה.

ומעבר לכך, כל שנותר לכם הוא ליהנות מהתמונות.

bottom of page