top of page

חתונה - ארגון וסידור הישיבה


הרעיון לארגן את סידורי הישיבה בחתונה, כבר אינו בארץ. פעם חשבו , "כל ישראל חברים" ויושבים איפה שיושבים. אבל מסתבר, שכאשר משקיעים מחשבה,ומסדרים את המרחב בו נמצאים השולחנות באירוע, התוצאות בהחלט מצדיקות את עצמן.


לעניין יש כמה טעמים. ראשית, לא כולם מגיעים למקום באותו הזמן. כידוע לכם אנחנו בישראל ושעת ההזמנה לאירוע היא לא יותר מאשר המלצה לרבים מאיתנו, המתחילים רק להתארגן בשעה שנקבעה. ומה שקורה במצב בו אין סידור כזה הוא, שכל הקודם זוכה. כך יש סיטואציות של "שומרים מקום" ואנשים המגיעים באותה שעה, נדחים בבושת פנים מן השולחן.


דבר נוסף הוא שיש לזכור שלא כולם אוהבים את כולם, ובאין סידור שולחנות יכולים אורחים למצוא את עצמם דווקא עם האנשים שהם לא סובלים וכך נהרס האירוע לכולם. כמו כן יש לזכור שיש מקומות טובים יותר ופחות, לכן לפי ההיגיון הזה, אין טעם לשים את הדודה הקשישה, דווקא איפה ששומעים את המוזיקה הכי חזק, כך שלא תוכל לשמוע או להשמיע הגה משך כל האירוע.


עשיית סידור שולחנות. דורשת כמה דברים, ראשית ידיעה ודאית של מי שמגיע ובאיזה הרכב. האם באים רק ההורים, או שמתווספים אליהם גם ילדיהם. לצורך כך תצטרכו לשוב ולבדוק את העניינים, שכן אין לסמוך על האורחים. בוודאות, למעלה מ80% אינם מאשרים הגעתם לאירוע, למרות שהם בהחלט מתכוונים לבוא אליו. יש לדעת מראש  כמה שולחנות יהיו במקום.וגם תוכלו כך להחליט איך לפזרם במרחב המצוי בידיכם. יש גם לדעת כמה מקומות מכיל כל שולחן. 

אגב, גם בנושא הזה יש ניידות יש שולחנות ל- 8,9,10,11 וכך צריך לתכנן את הישיבה. אם אתם מזמינים משפחות חשוב לא "לשבור" הרכבים משפחתיים, שלא יצא שמישהו ממשפחה אחת ישב בשולחן אחר. הוא ירגיש שם מנודה, ומבוייש. זה אולי נשמע לכם מוגזם אך הכל נאמר כאן על סמך הניסיון. חשוב גם ליצור אינטרקציה נכונה בין השולחנות, כך שבשולחן הסמוך יהיו אנשים שיהיה להם נעים לדבר ולהגיב אליהם.


במידה ואתם מזמינים ילדים או צעירים, נהוג לרכז את הילדים באזור מסויים והכי קרוב למוזיקה ולמרכז העניינים. להם כנראה הרעש לא מפריע, לפחות כך נהוג לחשוב. בכל מקרה ההמולה שהם יוצרים סביבם לא תפריע ליתר האורחים שלכם. יש משפחות הדואגות להשאיר שולחן לצוות המלווה אתכם משך הערב למשל לדי.גי. לצלם ולספקי אטרקציות נוספים. חשוב שגם להם תהיה פינה לנוח ולהירגע לרגע.


בסידור שולחנות לחתונה, נהוג לחלק את המרחב, לשני חלקים על פי שתי משפחות המוצא של החתן והכלה וליצור אגפים של צד א' וצד ב' שכן במידה ומערבבים, אין קשר בין האנשים הנמצאים באיזור מסויים. וזה יכול להיות לא כל כך נעים. נכון, תמיד אפשר להכיר אנשים חדשים אבל לא בטוח שזו שאיפתכם, דווקא בחתונה. חשוב שיהיה גם מישהו מהמשפחה שיפקח על כך. לדוגמא, אח של החתן שיכיר כל צד, ויהיה מוכן עם פתרונות מידיים, לבעיות שצצות בשטח. שכן מנהל האירוע, אינו מכיר בדיוק את המשפחות, ותמיד יש הפתעות ושינויים גם בדקה ה-90 , אז קחו זאת כעצה אישית. (העצה תופסת כמובן גם לצד של הכלה).


אם יש לכם חברים רצוי גם אותם לרכז באיזור מסויים, כדי שלא ירגישו מבודדים בין המשפחות.


סידור שולחנות , הוא כאב ראש לגמרי לא קטן, אך התוצאות מצדיקות את עצמן. ראשית אתם דואגים למילוי השולחנות, דבר שפעם היו גובים על פיו את המחיר הסופי. ברור לכם מי יושב עם מי, ומובטח כך שימנעו אי נעימויות. אתם גם בונים כך , את הרכב הקהל ואת הדינמיות שלו. כך שמי שקרוב למוזיקה, יוכל למהר לרחבת הריקודים וגם להיפך.


בקיצור, יש לכם שליטה מירבית על איך שיראה האירוע שלכם, דבר שיוביל בסופו של דבר להצלחה מירבית. נושא סידור השולחנות הוא דבר דינאמי ומשתנה, כמעט עד הרגע האחרון, שכן לפתע אורח מודיע שלא יגיע, או אחר פתאום מבשר לכם שיגיע עם ילדיו וכן הלאה, וצריך לעבוד על זה עד הרגע האחרון.


דבר אחד בטוח, ברגע שעשיתם סידור כזה, האורחים שלכם בטוחים שהקדשתם להם את המחשבה והכבוד המקסימאלים, וגם אתם עשיתם את המירב כדי שהאירוע יצליח. לצורך כך יש מיספור שולחנות ומחוץ למקום האירוע לרוב יש דוכן ובו מצוי כירטוס הכולל את מספר השולחן ומי שיושב בו.


יש מקומות המקצים לצורך כך דיילת מיוחדת, אחרים יתנו את התפקיד לבן משפחה מהיימן, שיבדוק גם כמה מתוך כל האורחים המצופים הגיעו. לפעמים ברגעי התרגשות אלו, אין לכם בקרה מלאה על הדברים וכך תוכלו לדעת, אם באמת אפשר להתחיל בחלק העיקרי של האירוע, טקס החופה.


אם תרצו לשמוע עוד המלצות ורעיונות לברכות אתם מוזמנים לבקר באתר שלי.


bottom of page