top of page

חתונה - מסיבת הרווקים/ות


היום מרבית הצעירות הנישאות וגם חלק מהגברים, מעדיפים לבלות את הערב הקודם לנישואיהם, (או כמה ימים קודם לכן) במסיבת רווקים. המנהג הזה הגיע אלינו מהגולה ובהחלט השתרש, כמו דברים רבים אחרים.


מאחר ואני רחוקה מהגיל והמנהגים יצאתי ללמוד את העניין. ובכן, בימי, הספיקו כמה חברות טובות שארגנו ערב, לכלה העתידית בבית אחת מהן.היום כמו כל דבר אחר גם התחום הזה,התפתח, התקדם לטובת נותני שירותים שונים והפך ל"הפקה". ובכן יש מפיקים/ות למסיבת רווקות.


נושא הזה תלוי בטיב הכלה. אם היא כלה "קלה" או כלה "כבדה". יש כאלה שעדין יסתפקו במשהו סולידי בבית אחת מהן, כשכל אחת תורמת כיבוד, והעיקר הוא המפגש, האווירה והעלאת הזיכרונות.אחרות יביאו מישהו שיפעיל או יהווה אטרקציה באירוע. זה יכול להיות מסאז'יסט או סקסולוגית, או אסטרולוגית, או כל בעל מקצוע אחר, שיכול לעניין, להפעיל ולעזור להעביר ערב בנעימים. כל זאת טוב ויפה. יש כאלה שיקחו את הנושא הזה הלאה, ויערכו את החגיגה הזו שלא בבית, במועדון, על חוף הים, בספא נעים, במסעדה או בכל מקום אחר שיעלה לכן על הדעת. 

לרוב, חברות הכלה הטובות ביותר לוקחות על עצמן את מלאכת ההפקה, אלא אם כן מדובר בכלה שהיא פריק-קונטרול ורוצה לנווט את כל העניין בעצמה. יש כלות "קלות" שחושבות, שחשוב מאוד לאבד את הראש בסיטואציה הזו, ושותות עצמן לדעת, איני באה לשפוט אף אחת, אבל נדמה לי, שלא כל כך נעים , להקיא את הנשמה, ולהתעורר לבוקר החתונה, עם כאב ראש רציני וצלצולים באוזניים. אז כדאי גם לשקול את זה, או פשוט להקדים את האירוע, כדי שלא יפגע בחתונה עצמה.


מדפדוף באינטרנט, גיליתי שיש מאגר כמעט אין סופי בנוגע להצעות כיצד להעביר, את האירוע החשוב הזה עם אין סוף רעיונות ודרכים כולל הדרך הנפוצה של החשפן. חשוב להתאים את התוכן במסיבת הרווקות לכלה העתידית.


נראה לי שהקטע הוא שהיא תהנה, ולא תתענה ותיהיה מובכת כך, שכל בחירה שתעשו צריכה להיות בכפוף לאישיותה של גיבורת הערב וגם אם זה נראה להם לא מספיק "קולי" תלכו על מה שמתאים לה ולא לכם.


שוב גם בתחום הזה יש שאלות תקציב, איפה עושים וכמה זה עולה ובעיקר מי משלם- החברות או הכלה עצמה.

האם להזמין קייטרינג או לוותר וכדומה. לפני שסוגרים מקום ומפיק או מישהו שיבוא וישעשע באירוע שכזה, בדקו בניכם אם יש לכם כיסוי תקציבי לכך, כדי שלא יהיו מבוכות לאחר מכן.


ואחרון חביב, יש כאלה שמביאות מתנות קטנות וסימליות לבעלת השמחה, במקרים אחרים מוותרים על זה, כי הרי כבר נותנים מתנות לחתונה, אז תחליטו בניכם, העיקר שהכלה העתידית שלכם, תצא בסוף האירוע, שמחה ומאושרת, נפרדת מרווקותה ונעוריה ופוסעת בשמחה לקראת היותה אשה נשואה.


ובנוגע לחתן, השאירו את ההחלטה לחתן וחבריו. כל מה שנאמר קודם בנוגע לכלה, מתאים גם לו.


בנים לפעמים הולכים על דברים נועזים יותר. ואנא תזכרו, הרעיון הוא לשמח ולא לקלקל. כך רצוי שהחתן העתידי יהיה מאופס למחרת, ורצוי שיעשה פחות שטויות בערב שקודם לכך, אם כי זה לגיטימי וכל אחד עושה את הבחירות שלו בכל תחום ותחום.

ובאם תרצו עוד המלצות וברכות לאירועים ולחתונה בפרט (אפשר להקריא ברכות כאלה בהחלט גם במסיבת הרווקים , כברכת הדרך מהחברים לחתן/כלה) אתם מוזמנים לבקר באתר שלי, להתרשם ולהזמין ובינתיים מזל טוב לכולכם!


bottom of page