top of page

חתונה - עוד שיקולים בבחירת המקום


יש מימרה שאומרת ש"אלוהים מצוי בפרטים הקטנים" ולמה כוונתי, כל הצלחה, מתחילה בעשייה בפרטים הקטנים, שיש לתת להם את הדעת. ובכן, לאחר שהחלטתם שאתם מתחתנים, נותרה השאלה הגדולה, איפה?!


תתפלאו אבל השאלה הזאת מורכבת למדי ולצורך כך כדאי לקחת את זמן ,כשמונה חודשים קודם לקודם ולהתחיל לבחון את הדברים.לאחר שאתם כזוג גיבשתם לעצמכם עמדה, ותתפלאו כמה זה לא פשוט,כי כל אחד מביא עמו את שק החלומות הפרטי שלי.  יש לכנס "מועצה משפחתית" , שתבחן את הדברים.מועצה משפחתית כוונתי להורים משני הצדדים. כמובן שדעתכם היא החשובה ביותר, אבל עדין האנשים הללו חיכו כל חייהם לרגע הזה, אז תנו להם בהחלט להתבטא. תקשיבו ותנסו להגיע למשהו שיהיה מקובל על כולם. כפי שכבר אמרתי במאמרי הקודם, נושא התקציב ומקורותיו מרכזי

מאוד בקבלת ההחלטה ועל פיו יישק דבר.


בנושא הזה עומדים כמה משתנים,  שכן כמות העלויות היא , נגזרת של האתר בו תעשו את החתונה באיזו עונה ואפילו באיזה יום  וכמות האנשים שתזמינו אליה. כך שיש להגדיר את שני הדברים הללו.


גם בעניין הזה חשוב לעשות חושבים ולהגדיר מסגרת תקציבית כזו שלא תחייב אותכם להחזיר חובות משך שנים.גם אחרי שפותרים את הסוגיות המורכבות הללו ישנן שאלות של התוכן של האיך. במה להשקיע ובמה לא ויותר מכך עד כמה להשקיע, כי כידוע השמים הם הגבול. לא כל מה שפינטזתם הוא בר ביצוע.


ומאידך יש דברים רבים שלא חלמתם עליהם ולא הערכתם את עלותם הכספית  והם בהחלט עולים.


ולפני שנענים לצו האופנה, או לדרישות ונורמות חברתיות שונות. כדאי לכם לבדוק עם עצמכם, האם אתם רוצים אירוע קטן ואינטימי, אותו עורכים בבית כנסת  ואחר כך במסעדה או במועדון, בלי הרבה אטרקציות ופירוטכניקה, או שאתם רוצים חתונה  גדולה,שתאפשר לכם להזמין את כל האנשים שקרובים אליכם במעגלים יותר רחבים, בני דודים, מכרים, שכנים חברים לעבודה וכדומה. וצריך לזכור כאן יש פה 6 מרכיבים לפאזל, כל אחד מההורים רוצה להזמין את משפחתו. וכך גם בני הזוג שרוצים להזמין את חבריהם וידידיהם ואם יש להורים חברים אותו הדבר לגביהם וכך לגבי אחים ואחיות. עוד נושא שרצוי מאד לדון בו הוא האם להזמין לאירוע המתוכנן ילדים וכמה? השאלה הזו יש לה עוד כמה סעיפי משנה,שכן צריך לקחת בחשבון שילדים בדרך כלל, הם גורם תוסס , שצריך להעסיק אותו, וזה גם שיקול בבניית ערב שכזה.


ואגב, המושג "מנה" הוא מושג שבהחלט כדאי להתייחס אליו. אם תבחרו במקום צנוע יחסית עלות המנה תיהיה זולה. אם תלכו על גן אירועים, אולם, או מלון סביר להניח שהמנה תיהיה גבוהה יותר.אבל העסק בהחלט לא נגמר כאן. היום מקומות רבים משכירים את המקום בלבד, ועליכם לדאוג לקייטרינג. גם זה "תיק כבד". שוב הוא מורכב מנושא של העדפות וטעמים ומסורת. יש משפחות שירצו ללכת על כמות ופחות על דברים אקסלוסיביים ואלגנטיים, זאת בהכירם את קהל היעד שלהם.


אחרים ילכו על מנות קטנות ואלגנטיות. גם בעניין הזה יש טרנדים ומיני טרנדים. ברוב גני האירועים, משקיעים כבר פחות בכמויות ויותר באיכות ובויזואליות של האוכל. הנפוץ ביותר, הוא מזנונים בעת קבלת הפנים, עם טעימות נחמדות ומעניינות, אבל כאלה שיאפשרו לכם גם להמשיך בסעודה בהמשך הערב. יש סגנונות הגשה שונים בין מזנונים לכל הערב אליהם צריך לגשת, לבין שיטת הגשה מעורבת, בה יש מזנונים בחוץ והגשה בפנים, או לחילופין הגשה רק למנות העיקריות. יהיה עליכם

להכריע ,כמה מזנונים תעשו לכמות הקהל  שלכם. לרוב נהוג מזנון  אחד לשבעים איש, האם יהיה בר קינוחים מיוחד ומושקע (גם בעלויות) האם יהיה בר אקטיבי, פרט לבר הקיים בקבלת הפנים ובאירוע עצמו, האם תרצו בר מיוחד לקפה.וגם בבר אקטיבי כמה משקאות יהיו תוצרת חוץ וכמה תוצרת הארץ? יש אין סוף שאלות שתצטרכו לענות עליהם.


וגם בנוגע לתפריט, על מה תלכו, בריאותי אלגנטי, עם מנות קטנות, מה שעונה אולי לטעמכם, או אולי משהו שיענה לדרישת הכלל, שכן אתם חוגגים את האירוע אבל האורחים באים מכל קשת הגילאים והטעמים וחשוב להתאים את התפריט לכולם. כולל למבוגרים ולילדים ולהם להכין אולי אופציית תפריט יותר מוכרת ופחות מתוחכמת. היום נהוג שיהיו כמה סוגי מזנונים בחוץ, (במידה והאירוע בחוץ) כגון, יפני, דרום אמריקאי, ואתני מזרחי ובריאותי - הכולל ירקות המוגשם קצת אחרת. ועוד כיד

הדימיון הטובה עליכם. יש שיקחו את התפריט שמציע המקום ויש שישדרגו אותו לקינוחים מיוחדים ועוגות ממיטב הקונדיטורים. הכל נתון בידיכם, השאלה היא התקציב והשמים הם הגבול, וחשוב מאוד לשים גבול אלא אם כן אתם מאד מבוססים.


ועוד נתון שחשוב לתת לו את הדעת בנושא העלויות העתידיות, יש לקחת בחשבון עוד מרכיבים רבים, -עלות הצלם.מעצבים רבים לאירוע, למתחם, לתאורה, לחופה. האם תבחרו  בדי.ג'י. להקה או צמד מוזיקלי, מה שתבחרו. קחו בחשבון שבקיץ הכול יותר יקר ובחורף זול יותר.


מעבר להוצאות הללו יש לקחת בחשבון עוד עליות רבות, כגון תשלום עבור אטרקציות שיוסיפו עניין לאירוע בתחום הקולינארי ובתחום המעשי למשל זיקוקי- דינור, פרחים, סידורי פרחים, קישוט לאוטו רקדנים סמויים וכהנה וכהנה. ויש כמובן את ההוצאות הכבדות  על שמלת הכלה, החליפה לחתן, תסרוקות ועיצוב שיער, איפור, קוסמטיקה, הנעלה,טיפים לכל נותני השירות וכמובן על תשכחו את היום שאחרי, כלומר ירח הדבש. בחלק מהמקומות, נהוג גם לתת טיפ כללי למלצרים שיעבדו בערב שלכם , בכדי להעלות להם את מוטיבציית העבודה, וכן לטבח הראשי, כדי שישקוד על מלאכתו באותו היום.


יש אנשים שמעניקים מתנות קטנות לאורחיהם ולבטח ישנם עוד דברים שלא הזכרתי בהקשר זה, כך שיש לנסות ולכמת זאת בכדי לדעת סדרי גודל של ההוצאות. כמובן, שהמרכיב הראשי יהיה עלות האתר בו תערכו את האירוע ומספר האורחים שלכם. יש מקומות שידרשו מכם להזמין מינימום של כ-200 אורחים ומעלה. בפועל, תמיד לא כולם מגיעים מכל מיני סיבות ויש להפחית עד כ-10% מצפי האורחים וההכנסות המתקזזות מהאירוע.


אגב, לידיעתכם, חברות העוסקות בענף, עורכות ירידים, הפורסים בפניכם את מגוון נותני השירות הקיימים בתחום.מומלץ בהחלט, לבקר ביריד שכזה, להתרשם, לקחת כתובות פרוספקטים, וללמוד את הנושא לעומקו. המלצות ממקור ראשון, או אירוע בו נכחתם ואהבתם הם בהחלט אופציה נוספת להתרשמות. קחו לכם את הזמן, בדקו מחירים ונתונים חשובים נוספים לכם, כגון, מיקום, מי "הגב הכלכלי" העומד מאחורי נותן השירות.בדקו גם כמה זמן מראש יש להזמין. שכן יש מקומות מבוקשים במיוחד, שיש כאלה שרוצים רק אותם ומזמינים אותם אף שנה מראש. אם חשוב לכם לקיים את האירוע שלכם במועד מאד מסויים, בעונה הבוערת (אביב-סתיו) בדקו, אם המקום לא תפוס. יש גם ימים מסויימים בשבוע, שמבוקשים במיוחד. כגון חמישי בערב, שישי בצהרים.


החתונה הוא אירוע ההפקה הגדול בחייכם וכך בדיוק צריך להתייחס אליו, ויש לבדוק כל פרט ופרט ורצוי להתחיל זאת קודם, כדי לא להיות בלחץ לקראת האירוע. היום תמורת תשלום נאות ישנן חברות הפקה לאירועים כאלה, שיעשו עבורכם את מירב העבודה, וישברו את הראש בשבילכם. זה בהחלט מקל על העניין, אך עדיין כדאי אולי להשאיר את השליטה בעניין לעצמכם, שכן לא תמיד כל ההצעות שיוצעו לכם יבואו ממקום לגמרי אובייקטיבי.בעיני להפיק זו הנאה גדולה, שכן בכמה הזדמנויות בחיים, אתם המפיקים, במאים והשחקנים הראשיים באירוע שלכם? אז פשוט תהנו.


אם תרצו לראות עוד המלצות לחתונות  וברכות הנכם מוזמנים לבקר באתר שלי.


bottom of page