top of page

כמה טיפים אחרונים בנושא חתונה.


כפי שניתן להבין, הפקת חתונה הוא עסק מורכב. לכן כדאי כבר מהשלב הראשון לעבוד בצורה מסודרת. גם אם פניתם למפיק אירועים כלשהו, כדאי שתיהיה לכם בקרה על כל מה שמוצע לכם, ולערוך השוואת מחירים. לשם כך כדאי, לארגן לעצמכם קלסר, כבר מהרגע בו אתם מתחילים בסידורים. לתייק שם את כל הצעות המחיר, והספקים השונים, כדי שיהיה לכם הכול ברור. כדאי לארגן זאת לפי נושאים ואז הכול יהיה קל ונגיש.מוצע בחום לבדוק כמה ספקים, אבל בהחלט לא

להגזים. שלושה זה מספיק.


התחום הזה של האירועים, מעסיק אלפי נותני שירותים, ואין כל היגיון לבדוק את כולם. צריך שתיהיה התרשמות נכונה, וקנה מידה אך לא מעבר לכך. לעולם לא תוכלו לבדוק הכול, לראות ולהשוות. אז כדאי להתרשם,ולערוך את ההחלטות שלכם בהיגיון. חשוב מאוד שיהיה סדר, שיהיו לכם בנגישות, כל ההסכמים שאתם עורכים, כולל תאריכי יעד לאספקת השירות.

לפני החתונה חשוב גם לערוך קובץ מצומצם, של מתי צריך להיפגש עם נותן שירות מסויים,מתי להזכיר לו וכדומה. עבודה מסודרת מקילה מאוד על החיים.


לכול אורך הדרך, לא הזכרתי את נושא הטבעות. כמובן צריך לבחור בהן, להתאים אותן לגודל האצבע, ולנפח התקציב שלכם. והכי חשוב ביום החתונה, לא לשכוח לקחת אותן אתכם לחופה.

בנוגע לצד הקולינרי כמה עצות כלליות. רצוי לסכם עם האולם, שאכן החופה תיהיה באמת לכל המאוחר ב-8 וחצי בערב, כדי שהמנה העיקרית לא תוגש, בשעה אחת עשרה בלילה. השעה הזאת מאוד לא אהובה על האורחים, לסעודה. לכן צריך גם להקפיד לכתוב בהזמנה,שלא תחכו למאחרים.כשאתם בוחרים תפריט, רצוי מאוד שתדעו בפועל מה אתם מזמינים. 

לכן כדאי להגיע אפילו יותר מפעם אחת לצורך ה"טעימות" ורצוי גם להביא כמה בני משפחה בגילאים שונים, שיתנו לכם חוות דעת ועצות בנוגע לכך. ביום האירוע עצמו, טוב יהיה אם מישהו מבני המשפחה יעקוב אחר מהלך הבישול, ולו רק כדי לתת למקום, תחושה שאתם נוכחים, מעורבים ומאוד איכפת לכם, מה יהיה התוצר הסופי. 


ובכלל, כבר נאמר לאורך המאמרים, שחשוב מאוד שיהיה בן משפחה, שיהיה איש קשר, בין מקום האירוע, לנוכחים בו בנוגע לסידור הישיבה, וההפתעות שתמיד קורות ברגע האחרון- וגם שיהיה בקשר עם המטבח, בנוגע לתקלות שקורות על פני השטח ובכול אירוע, יש מימד של הבלתי צפוי וחשוב לתת לכך מענה, מעבר, למנהל האירוע שהוא איש הקשר שלכם למקום.


מומלץ לתת טיפ למלצרים בסך 1000 -1500 ₪ תלוי כמובן במספרם, ורצוי אולי לתת חלק מכך לפני ויתרה אחרי, כדי להבטיח את המוטיבציה לכל אורך האירוע. יש כאלה שנותנים זאת לרב המלצרים מראש, ויש כאלה שמחלקים זאת אישית בתום האירוע.


תדאגו גם , שאת העודפים הנשארים תקבלו הביתה, שכן אין סיכוי שתטעמו משהו משך האירוע שלכם. לכן כדאי (למי שלא צם ביום החתונה) לבוא עם אנרגיה מקודם. במידה ונשארה כמות גדולה של עודפי מזון, ניתן לתרום אותן לעמותות לנזקקים לפי בחירתכם. לחלק מגני האירועים והאולמות יש כבר לכך הסדר מראש.


ומה עושים ביום שאחרי החתונה?

כשאתם עושים את כל התכנונים לקראת היום הגדול בחייכם, כדאי שתחשבו גם על היום שלמחרת.

מה הן תוכניותיכם? להיכן תגיעו בסופו של האירוע?


יש כאלה שיעדיפו לחזור לחדר המוכר והידוע בדירת ההורים, שם יפנקו אתכם מאוד. 

יש כאלה שיחזרו לדירה השכורה שלהם, לדירתם העצמאית או לבית של חבר כלשהו. מי שעורך את החתונה במלון, ברוב המקרים יקבל כצופר חדר ללילה. זה בהחלט נוח, שכן אין צורך להתרוצץ כשאתם כבר עייפים ומותשים. רוב הזוגות לאחר החתונה, סחוטים מעייפות. חלקם פותח מסקרנות, את המתנות שקיבלו לחתונה.  לדעתי, רצוי לעשות זאת ללא ההורים, שכן לפעמים תגובותיהם לא תמיד יהיו מפרגנות. ולאחר מכן כשאתם כבר תשושים באמת,תשקעו לשינה קצרה עד הבוקר הבא. ברוב המקרים, סקס הס מלהזכיר ... פשוט אין עם מי לדבר!


במידה ואתם שוקלים לצאת לירח דבש, יש כאלה שיעשו זאת מיד לאחר יום החתונה. אחרים יקחו לעצמם קצת פסק זמן להתאוששות. במידה ואתם סטודנטים או אנשים עובדים, יתכן ותתכננו זאת למועד, רחוק יותר שמתאים לכולכם. בכול מקרה, כדאי להשקיע גם מחשבה בנושא זה ולתכנן את הבילוי הראשון שלכם כזוג נשוי.


ועוד עצמה קטנטנה ואחרונה, לאחר שהתאוששתם, יהיה נחמד,אם תרימו טלפון לאנשים היקרים, שפרגנו לכם לאורך כל הדרך,וכן- גם לנותני השירות, שעשו עבורכם אירוע בלתי נשכח. תמיד נעים לקבל פידבקים ותודות, גם לאנשי המקצוע, אז אנא אל תשכחו זאת.


ואחרון חביב, את קלסר החתונה, אל תשליכו לפח. הוא יכול לשמש לכם כמזכרת, הוא יכול לעזור לחברים אחרים שמתחתנים ובעזרת השם, כשיוולד לכם ילד/ה אולי תרצו להיעזר שוב בשירותיהם.


בכל מקרה, שיהיה לכם הרבה מזל טוב! ואם תרצו בברכות והמלצות לחתונה, או לכל אירוע אחר אתם מוזמנים לבקר באתר שלי "הברכות של אסתי", להתרשם ולהזמין.


bottom of page