top of page

מתי לעשות חתונה?


בואי נתחתן" אומרות מילות השיר, אבל השאלה היא מתי? כמו כל יתר השלבים האחרים בדרך גם שלב זה די מורכב. כפי שנאמר במאמר הקודם, הפקה ממוצעת של חתונה אורכת כשמונה חודשים, אם זה נעשה בחודשי החורף זה לוקח קצת פחות.


רוב הזוגות מחפשים סימליות כלשהי שתייחד את טקס החתונה שלהם. זה יכול להיות מספר עגול כגון 9.9.09 לדוגמא, או תאריך החופף ביום את תאריך הלידה של אחד מבני הזוג, יש זוגות הבוחרים להינשא דווקא בל"ג בעומר, אחרי תקופה ארוכה שאין בה חתונות. אחרים יעשו זאת בראש חודש, אם יש להם אוריניטאצייה דתית.יש כאלה שיאהבו את הרעיון של עריכת הנישואין בט"ו באב, או לחילופין בתחילת אדר, בו מרבים בשמחה וכהנה וכהנה רעיונות כיד הדמיון הטובה עליכם. כל חג, מועד או אירוע מיוחד מתאימים לכך.


יש זוגות שיעדיפו את עונת החורף בה עלויות ספקי השירות ירודות יחסית,שכן זה נחשב לעונה השקטה, של האירועים. יש כאלה שכל ימיהם פינטזו על חתונה בקיץ בגן יפה, מוקף בצמחייה ומים.

בנושא הזה כמו כל נושא החתונה, יש המון מטענים רגשיים שיש לטפל בהם מתוך התחשבות הדדית.

בכל אופן בבחירתכם את התאריך קחו גם בחשבון את משך הזמן הדרוש לאירגון האירוע. אל תשאירו דבר למקריות.


שיקולים נוספים בבחירת מועד החתונה, הם היום בשבוע בו מתרחש האירוע. יש כאלה שיעדיפו כמיטב המסורת את יום שלישי ובו כתוב "פעמים כי טוב" , זה היה המועד המסורתי פעם לקיום חתונות. היום מועדפים עוד שני ימים בשבוע והם חמישי בערב, שכן למרביתנו זה היום המסכם את השבוע מבחינת עבודה ולאחר מכן הם פנויים לבילויים, עד מאוחר בלילה ולכן ערב זה מועדף על המתחתנים. באותה מידה יש צעירים האוהבים את שישי בצהרים,כמועד החתונה, שכן כל הבוקר פנוי

למנוחה והתארגנות של החתן והכלה ואורחיהם. הבעיה בסוג אירועים שכאלה, שבמידה ומעוניינים בכשרות במקום יש לעשות את הטקס לפני כניסת השבת ולסיימו גם לפני זה. יש מקומות העושים פשרה. הטקס נערך לפני כניסת השבת, ואילו החגיגה, נמשכת לתוך הלילה. בכל מקרה אם בחרתם במועד מסויים כדאי לבדוק, את היתרונות והחסרונות של התאריך.


ועוד בקשה קטנה לסיום- אנא אל תארגנו אירוע בערב שלפני ליל הסדר,כשכל עם ישראל עסוק בהכנות ופחות או יותר יקלל אתכם על המועד בו בחרתם. כנ"ל גם בערב הקודם לראש השנה.


כשאתם בוחרים ביום ובתאריך, עשו טובה, פתחו את לוח השנה והתבוננו מה קורה ביום שאחרי, שכן גם לכך יש משמעות, והאירוע שלכם לא מנותק מרצף החיים הכללי.

(כך גם אירוע בסיום יום זיכרון כלשהו, וברצף השנה שלנו לא חסרים כאלה,וגם זה אינו מועד מוצלח לקיום חתונה).


אגב חשוב לי לציין שלפני שמתחילים בכל ההכנות רצוי מאוד לבקר ברבנות במידה ובכוונתכם לערוך טקס דתי רגיל. בכל מקום יש ישוב יש את המועצה הדתית שמטפלת בכך.


עליכם להגיע מצויידים ב- 2 עדים מכל צד (גברים) , שיעידו על רווקותכם. כמו כן עליכם להצטייד בשתי תמונות פספורט שלכם וכן בתעודת הנישואין של הוריכם. ברוב המקרים ישאלו אתכם מה התאריך בו תרצו להינשא ועליכם לבוא כבר לרבנות עם תאריך כזה.


כידוע לכם לדת יש עמדה משלה בנוגע למתי ואיך קובעים מועד לחתונה, ואין בדעתי להיכנס לכך. מי שמעוניין, יכול להרים טלפון לכל מועצה דתית ולשמוע את דעתה ביחס אליו אישית. כל התהליך הזה כמובן גם כן עולה כסף, אך אלו פרוטות ביחס להוצאה הכללית.


אם תרצו לראות עוד המלצות לחתונות וברכות הנכם מוזמנים לבקר באתר שלי.

bottom of page