top of page

נושא המתנות בחתונה


כולנו אוהבים מתנות, ומתנות הם חלק חשוב גם בחתונה. יש כאלה, שחושבים על הסכום המצטבר מהן, כבסיס לירח הדבש העתידי, אחרים חושבים לכסות בזה חלק מהוצאות החתונה עצמה. חשוב לדעת, שלא כל מה שאתם מצפים לקבל אכן תקבלו. נכון, שקרובי משפחה וחברים קרובים יעניקו לכם מתנות ברוחב לב, אך גם אתם יכולים להיות מופתעים במהופך כגון בן משפחה שיביא לכם פריט סמלי בלבד כשי, או מספר מוזמנים רב יותר, מסכום הוצאותיכם על אותה משפחה. מה שאני מנסה לומר הוא, שלא לבסס את תוכניותיכם לגבי החתונה עצמה וגם הלאה על המתנות. יש בזה הפתעות.


חשוב שיהיה בסיס מוצק יותר לגבי תוכניותיכם לעתיד. מי שיש לו הכנסה משלו שיכולה לכסות הוצאות שכאלה מבורך. אחרים יטו להיעזר, בהורים וקרובים. (גם בכך יש לפעמים הפתעות) לכן חשוב לפעול בשיקול דעת ולדעת באמת, מה הבסיס הכלכלי שלכם כרגע ובעתיד.


ובנושא המתנות יש עוד היבט. בחוגים מסויימים יש אפשרות, בה החתן והכלה, פונים למספר בתי עסק, העונים על טעמם ודרישותיהם ובונים שם רשימת מתנות. היתרון שבכך הוא, שאתם יודעים בדיוק מה שאתם מקבלים. יש להניח שבחרתם בפריטים אותם אתם הכי רוצים, צריכים ובמקום המועדף עליכם. המנהג הזה חזק מאוד בארצות הברית והרבה פחות בארץ.

תופתעו לשמוע, אבל דווקא שכבות מבוססות במיוחד נוהגות כך. 

לאלו יש כבר כמעט הכול והם פונים לרשת חנויות שכזו בדבר הפריטים המיוחדים באמת שרצונם שתרכשו עבורם.במקרה שכזה, תקבלו באתר את רשימת החנויות, הפריטים , מחירם וגם את הנתון האם כבר נרכשו עבור הזוג, וכך תוכלו לבחור, מתוך מאגר זה מה להביא לזוג הצעיר.


מרבית המתחתנים בארץ, אוהבים להיות אדונים לכספם ולמתנתם ולכן הם מעדיפים לקבל זאת כצ'ק.


המדד מי נותן כמה הוא תלוי מקום, חברה ומנהגים. לרוב המדד הוא מחיר המנה כפול מספר הנוכחים עם רזרבה מסויימת, שנועדה לעגל את הסכום , כך שהזוג הצעיר קצת ירוויח מכך. אך רצוי שתיהיו מודעים לכך, שאם בחרתם במקום אקסלוסיבי במיוחד, והזמנתם גם קיטרינג שכזה, אין זה אומר, שאורחיכם יכולים לכסות את הוצאותיכם. הכול עניין של יכולת ובחירה. לא כל מה שנראה הוא האמת. יש משפחות שחושבים שהן מבוססות ובסוף מסתבר אחרת. בעניין הזה כדאי להנמיך ציפיות

בעיקר עתה בעידן המשבר הכלכלי.וכן, יש גם אנשים שהם סתם קמצנים ושומרים לעצמם את הפרוטה, אז כדאי להיות מודעים גם לכך.


בתום החתונה, בעת פתיחת המתנות או הצ'קים, כדאי לערוך רשימה מסודרת של מה שקיבלתם. גם כדי שתדעו את הסכום הסופי של סך המתנות, וגם כדי שתיהיה תמונה מי נתן מה. אין זה אומר, שכך בדיוק תחזירו כמתנה למישהו אחר, אבל זה בהחלט מדד להתייחסות.


יש כאלה שעושים זאת ידני, כמו פעם עם עט ונייר והרוב יכניסו זאת כחלק מאתר החתונה שלהם שיכיל את כל ההפקות, ההוצאות, תזכורות עם מי להיפגש מתי וגם רישום של כל המתנות שהתקבלו.


בכל אופן אני מאחלת לכם , שתקבלו הרבה מתנות שוות, שיאפשרו לכם להגשים את חלומותיכם, ואם במקרה, אתם זקוקים בעוד המלצות לאירועים, אתם מוזמנים לבקר באתר שלי לקרוא ואף להזמין ברכה. ובינתיים תיהנו מהמתנות.

bottom of page