top of page

שמלת הכלה- החלום האולטימטיבי של הבנות


אין מי שלא חלמה בילדותה על שמלת הכלה שלה. כמו באגדות, כמו הנסיכות. כולנו גדלנו על המיתוסים האלה, שהוחדרו למוחנו בגיל צעיר, ועל כל אותם סרטים הוליוודיים, בהם צעדה הכלה בשמלת הקצפת המקסימה ובן זוגה, לעבר, השקיעה והאופק.


החלום הזה, יפה לכשעצמו לילדות, אך כמו בכל דבר כדאי לבדוק ולהתאים אותו למציאות.נושא שמלת הכלה, הוא אחד הנושאים הריגשיים הטעונים ביותר בנושא החתונה.כל אחת פחות או יותר מפנטזת, על הרגע הזה, בו תלבש אותה. ואז כמובן עולה שאלת מיליון הדולר, איזו שמלה.


כבכול תחום אחר, גם כאן יש אופנות והאופנות כידוע משתנות מעת לעת.לפני שנים היה הטראנד של שמלות הקצפת, שולט ובלעדי בדומה לסיפורי הנסיכות עליהן גדלנו. היום גם בתחום זה יש המון אפשרויות, המתאימות,לטעם, מבנה גוף וסגנון וההעדפה.


יש שיעדיפו עדין את השמלה הקלאסית ה"נוזלית" זה מתאים לחלק מאיתנו, בהחלט לא לכולן. אחרות יעדיפו את סגנון השמלה העכשווית. הקלאסית, הצמודה, והסקסית. יש כאלה שירצו מחשוף בגב ובחזה, אחרות צנועות יותר, יבקשו שמלה פחות חושפנית ,הכל עניין של טעם אישי.


חשוב לציין בעניין השמלה, שחשוב להרגיש בה נוח. את, הכלה הולכת לבלות בתוכה, שעות רבות (לפעמים כ-10 שעות) וזה חייב להיות ולהרגיש נוח. בגד, שתוכלי לנוע בו, לרקוד איתו ובעיקר לנשום. ולא מחוך צמוד במידה כזו שתרגישי שאת בקושי נושמת.


יש כלות שנהנות להיות יותר כפריות ופחות דרמטיות ויבחרו בשמלה, פשוטה יותר, אולי אפילו עד אורך הברך בלבד. כל אחת בהתאם לטעמה. כל אחת רוצה להיראות במיטבה ביום החתונה, ולכן כדאי גם להקשיב לפעמים לעצות מהימנות מהצד. מחברה טובה , אמא או כל אדם אחר שאת סומכת עליו. כי לפעמים את מאוד רוצה בשמלה מסויימת, אבל מה לעשות, שהיא לא בדיוק מחמיאה לך ולכן רצוי וכדאי להפעיל ביקורת עצמית וגם אולי להיעזר בעין בוחנת מהצד.


תחום שמלות הכלה, הוא ענף שמגלגל הרבה מאוד כסף. הזולות שבניהן יעלו כ-6,000 ₪ והיקרות יכולות לעבור את סכום העשרת אלפים ואף יותר.


לפני שמחליטים, כדאי לעשות סיור היכרות, בחנויות המשכירות שמלות כלה. שם לרוב המחיר זול יותר, ונהוג שלאחר, 10 פעמים , השמלה יוצאת מהסבב. במקום שכזה, יתאימו את השמלה לגופך וזה בהחלט יותר זול , מאשר לתפור שמלה אצל מעצב/ת שמלות כלה.


חשוב לך להכיר את התחום, למדוד ולא להתבייש ואף רצוי כמה שיותר. יש מצב, שבסלונים כשאלה, ירצו אולי ל"שדך" בינך לבין שמלה כלשהי. בדקי טוב-טוב, אם את באמת מעוניינת בה ורוצה בה. האם היא לטעמך, האם את רוצה בה, האם את מרגישה בה נוח. חשוב מאוד לבדוק את השוק הזה ולהכירו לפני שמחליטים.


לא יזיק גם אם תדפדפי בחוברות שונות העוסקות בתחום שמלות הכלה, ללמוד, מה הולך היום בשוק.

לא תמיד מה שאת חושבת שיפה, אכן יתאים לך. לא כל מה שאופנתי טוב בשבילך. לרוב נהוג ללכת למסע הקניות הזה, עם אימא, אחות או חברה טובה (לפי מסורות מסויימות שמלת הכלה, אמורה להיות הפתעה לחתן שלך, אבל זה לא באמת חשוב.בן זוגך יהיה תמיד מופתע מהתוצאה הסופית.

חשוב, לצאת למסע הזה מספר חודשים מראש, שכן במידה ובחרתם בסופו של דבר במעצב/ת כלשהו התהליך אורך זמן. יש מספר פגישות לא מועט, עד שמגיעים לתוצר הסופי הרצוי.


השיקולים בעד ונגד משתנים. המחיר הוא המרכיב המרכזי. במידה ויש בידך התקציב ואת מקפידה, על גימורים, תיפורים וכדומה, אולי עדיף לפנות למעצב, שיעצב את שמלת החלומות שלך וגם יספק לך על הדרך עצות שימושיות בנושאי העיצוב שלה. חשבי גם על ההינומה, איזה סוג תרצי, קצרה או ארוכה. מה יהיו התכשיטים ואביזרי הנוי אותם תעטי עליך באירוע.


את הבגד והאביזרים יש להתאים גם לתסרוקות, ורצוי ליידע את המעצב, או בעל הסלון באיזו תסרוקת תבחרי. ועוד עצה קטנה- במידה ואת מתחתנת בחורף אין צורך שתקפאי מקור בשמלה חשופה. היום יש מבחר גדול של שמלות שיתאימו גם לעונת החורף - וההיפך בגלל העונה הן אפילו עשירות יותר.

נושא נוסף שחשוב לחשוב עליו בהקשר זה, הן הנעלים. הן אלו שישאו אותך כל האירוע. לפניו ואחריו.

הן חייבות להיות נוחות. וזה כלל ברזל. עוד לפני שאת בוחרת משהו, אלגנטי,סקסי, מרהיב, חשבי על הנוחות. אין סבל רב יותר, מרגליים נפוחות וסובלות בנעל לא מתאימה. זה עלול להרוס לך את האירוע. אז חשבי גם על כך.


היום יש גם כלות, שמחליפות בגדים תוך כדי. זה באמת לא נחוץ, אבל אם בא לך, יש להניח שתבחרי, בבגד נוח, קצר ונעים כזה שיאפשר לך להשתולל על רחבת הריקודים ולהנות, מחופש תנועה.כך גם לגבי הנעלים. יש כאלה שיבחרו להחליפן בשלב הריקודים וגם על עניין זה צריך לחשוב מראש.


בכל אופן, אני מאחלת לך שתלבשי לבן ב"קיץ הזה" ושיהיה לך אירוע קסום ונעים, שתזכרי אותו בחיוב כל חייך.


ואם תרצי בעוד המלצות לאירועים וברכות את מוזמנת לפנות לאתר שלי "הברכות של אסתי"ולקרוא עוד המלצות וברכות ובינתיים - מזל טוב!


bottom of page