top of page

נס פח השמן והברכה שבחנוכה


כולנו אוהבים את חג החנוכה, ואיך אפשר שלא?! חג מתוק ומקסים, של התכנסות משפחתית, ברדת יום, עם החשכה עוטפת לאור הנרות. מברכים, שרים משירי החנוכה, ואם גם מתמזל המזל ויש גם גשם בחוץ האווירה של הביחד והשותפות מתעצמת פי כמה. ישנם מטעמי החג הטעימים להפליא עם שלל הקלוריות שלהם, הסביבונים, החנוכיות היפות, הנרות המעוצבים, מתנות דמי החנוכה ובקיצור באמת חג מושלם. בשנים האחרונות הפך גם לחג הפסטיבלים,נושכי הכיס, אך הפעם את הצד הזה נניח ונשאירו לפעם אחרת.


כל אחד אוהב בחג הזה משהו אחר. המשהו המסויים המדבר ללבו. אצלי חזק במיוחד המשפט האלמוותי מהשיר ששרנו בגן לפני הרבה שנים "באנו חושך לגרש" כולל רקיעת הרגל הנלווית לשיר הילדים הפשוט הזה ומשסיים את השיר משפט אחד גדול- "כל אחד הוא אור קטן,וכולנו אור איתן. סורה חושך על פני אור, סורה מפני האור". ואני בוחרת הפעם להתייחס לעניין הזה שבחג החנוכה ולקחת את הדברים למקום הרבה יותר רחב, הרבה יותר פילוסופי.


המחשבה שכל אחד הוא אור קטן, היא מחשבה נפלאה. בכל אחד מצוי האור. במצליחן ובטיפש, בבריא ובחולה, בצעיר ובזקן. כל אחד צריך לגלות את האור שבתוכו. לפעמים האפלה מסביב סוגרת עלינו. אנו מתקשים לראות את האור, אבל דווקא אז הוא מבליח במלואו עוזו וכוחו. וכשמצרפים כמה אורות יחד, נהיה אור גדול. במחשבה הזו, ובראיית הדבר דרך משקפיים אלו יש התבוננות מאוד מנחמת ומעודדת בחיים. היכולת לגלות ולראות בכל אחד ובכול שלב, את הייחוד, את השוני, את היופי את האור.


ולעיתים, נראה לך שהכול חושך ועלטה סביב. ואז אפילו אור קטן, אפילו נחמה קטנה יש בה כל-כך הרבה כוח ויכולת עידוד. והרשו לי לומר משהו לגמרי אישי. גם אני מתמודדת בימים אלו עם חושך מסויים המאיים עלי. אך אני החלטתי לדבוק באור. לראות אותו בכל מצב. לתת לו לעודד ולנחם אותי. לרומם אותי ממעמקים ולקחת אותי, לפחות במחשבה לדברים טובים חיוביים ומלאי אור. אני ממליצה לכל אחד מכם לאמץ את נקודת הראייה הזו. להתעקש עליה-ולעולם לא לוותר.


קחו גם את נס פח השמן כמשל. בכלל לא משנה אם היה או לא היה והאם מדובר במיתוס בלבד. אבל העובדה, כשהמצב נראה אבוד, כשאין עוד סיכוי, הופיע פח השמן ויצר את הנס. בכוח האמונה באור, נוצר הדבר.האמונה, שאפשר להתגבר, שהנה עוד יופיע האור וישטוף את העולם. כשהכול ורוד סביב ונפלא, אין זו חוכמה לראות את האור. היכולת למצוא אותו ולדבוק בו דווקא בקושי היא החשובה.


אני מקווה, שכל אחד מכם ימצא את האור שבתוכו. שתזכו כולכם לחג אורים שמח, ותזכו למצות את הברכה, ש"כולנו אור איתן". מאחלת לכולכם חג נפלא מלא ריגושים חיוביים,וחוויות טובות ובעיקר הרבה אור וברכה.

לחץ כאן להזמנת ברכה

אסתי מתמחה בכתיבת ברכות לבר מצווה,ברכות לבת מצווה,דרשה לבר מצווה,

ברכה ליום הולדת,ברכה לחתונה,ברכות לאירועים וכתיבת ברכות אישיות מרגשות לכל אירוע.

bottom of page